Χωρίς δράση λίγα μπορούν να γίνουν. Το διάβασμα και η μελέτη μπορεί να δώσει κυρίως γνώση. Πρέπει να δραστηριοποιηθείς για να μεταφράσεις τη γνώση σε αποτελέσματα και κατανόηση. Ένα γραμμάριο πράξης αξίζει περισσότερο από τόνους διδασκαλίας Μαχάτμα Γκάντι (1869-1948 , Ινδός ηγέτης)

Βραβείο στο 3ο Λύκειο Μυτιλήνης από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος

Τη δεύτερη θέση σε πανευρωπαϊκό διαγωνισμό τεχνολογίας πήρε το 3ο Λύκειο Μυτιλήν


To δεύτερο βραβείο στο διαγωνισμό του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος απέσπασαν οι μαθητές του 3ου Λυκείου  Μυτιλήνης για το δορυφόρο που δημιούργησαν και κατάφερε να βρεθεί ένα χιλιόμετρο πάνω από το έδαφος της Γης και να απεικονίσει, τρισδιάστατα, τις λήψεις που έκανε.



Ο δορυφόρος που κατασκεύασαν οι μαθητές, ο «Ιcaromenippus 3D», (Ικαρομέννιππος 3D)  είναι ένα εξελιγμένο μοντέλο του πρώτου δορυφόρου, με τον οποίο συμμετείχε στον ίδιο διαγωνισμό, πριν δύο χρόνια, προηγούμενη ομάδα του σχολείου και πάλι, όμως, με τον καθηγητή φυσικής του σχολείου Γιώργο Κοντέλλη, ο οποίος τότε είχε λάβει και το τρίτο βραβείο στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Δασκάλων, που ακολούθησε.
Το όνομα του «Icaromenippus 3D» προκύπτει από ένα λογοπαίγνιο μεταξύ του αριθμού «τρία» (αφού είναι ο τρίτος δορυφόρος που κατασκευάζει το συγκεκριμένο σχολείο) και της αποστολής που όφειλε να φέρει σε πέρας, κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού στη Νορβηγία και η οποία αφορούσε στη λήψη εικόνων της επιφάνειας της Γης, ένα χιλιόμετρο πάνω από το έδαφος και στην τρισδιάστατη απεικόνισή της, μέσα από ειδική επεξεργασία.
Μέχρι και το μεσημέρι της περασμένης Τρίτης, οπότε κι έγινε η εκτόξευση των δορυφόρων όλων των σχολικών ομάδων που συμμετείχαν στο διαγωνισμό, οι μαθητές πραγματοποιούσαν συνεχώς δοκιμές, θυσιάζοντας ακόμη και τον ύπνο τους. «Τα παιδιά είχαν πολύ έντονη την αίσθηση του καθήκοντος» δήλωσε ο κ. Κοντέλλης. «Είχαμε δει πως ήμασταν στους καλύτερους και θέλαμε να ανταμειφθούμε, όχι απλώς να ... εντυπωσιάσουμε τους κριτές» πρόσθεσε.
Οι προσπάθειες και τα ξενύχτια δεν πήγαν χαμένα. Ο «Icaromenippus 3D» κατάφερε να κάνει τις λήψεις του, χωρίς κανένα πρόβλημα, την ίδια στιγμή που δορυφόροι άλλων ομάδων καταστρέφονταν κατά την εκτόξευσή τους ή κατά τη διάρκεια των υπερπτήσεων.
Τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν την περασμένη Τετάρτη. Σε 14, συνολικά, σχολικές ομάδες από ισάριθμες ευρωπαϊκές χώρες, η ομάδα του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης πήρε το δεύτερο βραβείο, με πρώτη, την ομάδα σχολείου από την Σκωτία και τρίτη, την ομάδα σχολείου από την Πορτογαλία. Το έπαθλο ήταν ένα γυάλινο γλυπτό, με τρισδιάστατη απεικόνιση ενός «CanSat» στο εσωτερικό του, ενώ στους μαθητές θα δοθεί ως δώρο και ένα τηλεσκόπιο.
«Ηταν μια φοβερή εμπειρία!» δήλωσε, ενθουσιασμένος, ο μαθητής Ηλίας Ψυρούκης, υπεύθυνος για την τρισδιάστατη απεικόνιση, την ανάπτυξη λογισμικού και την προώθηση του όλου εγχειρήματος. «Από τη μέρα που έγινε η εκτόξευση μέχρι και την επομένη, δεν κοιμηθήκαμε καθόλου, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία. Είμαστε συνέχεια μέσα στα χιόνια, σε ένα πολύ ωραίο τοπίο, καταφέραμε να κολυμπήσουμε κιόλας στα παγωμένα νερά. Νομίζω πως όσα ζήσαμε και είδαμε δεν τα έχει δει κανένας άλλος και νιώθουμε πολύ τυχεροί γι' αυτό!» είπε.
«Στην απονομή, έγινε ιδιαίτερη αναφορά στον πρωτοποριακό σχεδιασμό που είχαν, στις ιδέες που έβαλαν, στο μεράκι και την ομαδικότητά τους. Και είναι τρομακτικό, το ότι αναγκάσαμε τους πάντες να μιλούν ελληνικά, με το όνομα του δορυφόρου μας!» υπογράμμισε ο κ. Κοντέλλης.
Η αποστολή του 3ου Λυκείου- που επιστρέφει το Σάββατο από τη Νορβηγία- αποτελείται, πέραν του καθηγητή Γιώργου Κοντέλλη και του διευθυντή του σχολείου Μιχάλη Καπιωτά, από δέκα, συνολικά, μαθητές και μαθήτριες του σχολείου.
Οι μαθητές που συμμετείχαν στην αποστολή είναι οι εξής:
  • Γιώργος Χατζέλλης (ανάλυση δεδομένων, τρισδιάστατη επεξεργασία, μοντελισμός, κατασκευή),
  • Ηλίας Ψυρούκης (ανάπτυξη λογισμικού, επεξεργασία δεδομένων, τρισδιάστατη απεικόνιση και μοντελισμός),
  • Ηλίας Θεοδωρίδης (κατασκευή, ηλεκτρονικά, υλικό, τρισδιάστατη απεικόνιση),
  • Ευστράτιος Τσιρτσής (ανάπτυξη λογισμικού, ηλεκτρονικά, ανάλυση δεδομένων, υλικό),
  • Ιωάννης Μυρσινιάς (κατασκευή, ηλεκτρονικά, υλικό, τηλεπικοινωνίες),
  • Αλέξανδρος Αλαμανέλλης Ζισιμόπουλος (στήσιμο ηλεκτρονικού υλικού), Ευστράτιος Μακρής (υλικό, τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρονικά),
  • Γιώργος Πολυχρόνης (υλικό, ηλεκτρονικά, κατασκευή),
  • Μυρσίνη Σβώρου (κατασκευή, τρισδιάστατος μοντελισμός και απεικόνιση, τηλεπικοινωνίες),
  • Ελένη Γαβριηλάτου (τρισδιάσταση απεικόνιση και χάρτης, τηλεπικοινωνίες).
Το σήμα της ομάδας έχει φιλοτεχνήσει ο συμμαθητής τους, Φίλιππος Βλάχος, ενώ την ομάδα βοήθησε και ο Χαρτογράφος και Πολιτικός Μηχανικός, Γιώργος Τάταρης.
Με σημερινή ανακοίνωσή του, ο δήμαρχος Λέσβου, Δημήτρης Βουνάτσος, συγχαίρει τους μαθητές, τις μαθήτριες, τον υπεύθυνο καθηγητή, Γιώργο Κοντέλλη, τον διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης, για την επιτυχία τους.
Μάλιστα, με πρόταση του δημάρχου Λέσβου και ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο δήμος στάθηκε αρωγός, χρηματοδοτώντας με το ποσό των 3.500 ευρώ, την αποστολή του σχολείου στη Νορβηγία.




 http://www.iefimerida.gr/news/47880/%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CF%81%CE%B1%CE%B2%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%89%CF%80%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%80%CE%AE%CE%B3%CE%B5-%CF%83%CF%84%CE%BF-3%CE%BF-%CE%BB%CF%8D%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%BF-%CE%BC%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BB%CE%AE%CE%BD%CE%B7%CF%82