Χωρίς δράση λίγα μπορούν να γίνουν. Το διάβασμα και η μελέτη μπορεί να δώσει κυρίως γνώση. Πρέπει να δραστηριοποιηθείς για να μεταφράσεις τη γνώση σε αποτελέσματα και κατανόηση. Ένα γραμμάριο πράξης αξίζει περισσότερο από τόνους διδασκαλίας Μαχάτμα Γκάντι (1869-1948 , Ινδός ηγέτης)

ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΠΡΟΞΕΝΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΞΕΠΟΥΛΑΝΕ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ

ΑΦΗΣΑΝ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΚΑΣΟΥΝ ΝΑ ΞΕΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΕΜΦΑΝΙΣΟΥΝ ΩΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ KAI ΑΝΑΠΤΥΞΗ!!!
Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ
Εως τα τέλη Φεβρουαρίου, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) αναμένεται να έχει οριστικοποιήσει τη μέθοδο για την αποκρατικοποίηση των ελληνικών λιμένων.
Αν και το ενδιαφέρον των περισσοτέρων έχει επικεντρωθεί στα μεγάλα λιμάνια (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα κ.ά.), υπάρχουν και αρκετοί μικροί λιμένες οι οποίοι έχουν προσελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον, με «προξενητές» τους ίδιους τους δημάρχους.
Ορισμένοι τοπικοί παράγοντες έχουν έρθει σε επικοινωνία με το υπουργείο Ναυτιλίας, ζητώντας την... άμεση ιδιωτικοποίηση των λιμένων, θεωρώντας ότι τα λιμενικά ταμεία, στα οποία υπάγονται, δεν προχωρούν στην αναβάθμιση των υποδομών τους.


Μάλιστα, στην περίπτωση του Καστελόριζου, η δημοτική αρχή ζητεί την απένταξη του λιμένα από το Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, κατηγορώντας το για «εγκατάλειψη». Στην εν λόγω επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας, η δημοτική αρχή, αφού πρώτα υπογραμμίζει ότι «βλέπουμε την ανάπτυξη των τουρκικών λιμένων και μας πιάνει μελαγχολία», επισημαίνει ότι υπάρχει επενδυτική πρόταση ύψους 12 εκατ. ευρώ από ιδιώτη επενδυτή.

Και άλλοι δήμοι

Παρόμοια αιτήματα, κυρίως ως προς την αποσαφήνιση των προθέσεων του ΤΑΙΠΕΔ γύρω από τη μέθοδο αποκρατικοποίησης των λιμένων, έχει λάβει το υπουργείο Ναυτιλίας και από άλλους δήμους (π.χ. Λέρος). Οπως υπογραμμίζουν στελέχη του υπουργείου, «για να αποτελέσουν τα λιμάνια οχήματα ανάπτυξης για την εθνική και τοπική οικονομία, πρέπει να λειτουργούν σύγχρονα και να τα εκμεταλλευτούμε ορθολογικά».

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας, η συνδρομή των θαλάσσιων μεταφορών και των λιμένων στην ελληνική οικονομία είναι σημαντική, καθώς:

* Το 18% των εισαγόμενων φορτίων στην Ελλάδα μεταφέρεται μέσω θαλάσσης.

* Το 25% των εμπορευμάτων που διακινούνται στο εσωτερικό της χώρας διακινείται μέσω θαλάσσης.

* Οι θαλάσσιες μεταφορές και οι συνοδευτικοί κλάδοι δημιουργούν προστιθέμενη αξία ίση με το 3,2% του ΑΕΠ, κατατάσσοντας την Ελλάδα στην 6η θέση στην Ευρώπη.

Μέσα στο 2013, πέρα από τη διαδικασία για την αποκρατικοποίηση των λιμένων, θα ξεκινήσουν διεργασίες για τη σύσταση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, ενώ πλέον δίνεται η δυνατότητα στα Λιμενικά Ταμεία, κυρίως σε όσα παρουσιάζουν σημαντική εμπορική και επιβατική κίνηση, να συνενωθούν και να ιδρύσουν Α.Ε. ή να προσχωρήσουν σε ένα από τα υπάρχοντα δίκτυα ανώνυμων εταιρειών.


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
ΠΡΕΖΑ TV