Χωρίς δράση λίγα μπορούν να γίνουν. Το διάβασμα και η μελέτη μπορεί να δώσει κυρίως γνώση. Πρέπει να δραστηριοποιηθείς για να μεταφράσεις τη γνώση σε αποτελέσματα και κατανόηση. Ένα γραμμάριο πράξης αξίζει περισσότερο από τόνους διδασκαλίας Μαχάτμα Γκάντι (1869-1948 , Ινδός ηγέτης)

Πυρά Κατρούγκαλου κατά της κυβέρνησης - γιατί καταγγέλλει τον αδελφό του πρωθυπουργού

Κατακεραυνώνει την κυβέρνηση για τη ρύθμιση του πολυνομοσχεδίου αναφορικά με την ιδιωτική εκπαίδευση ο συνταγματολόγος Γιώργος Κατρούγκαλος, ο οποίος κάνει λόγο σε δήλωσή του, για καταστρατήγηση του Συντάγματος, αλλά και της νομολογίας του Συμβουλίου της Επικρατείας και χλευασμό της Δικαιοσύνης.

«Η υπό συζήτηση νομοθετική πρόταση για την πλήρη εμπορευματοποίηση της ιδιωτικής παιδείας δεν καταργεί απλώς τους νόμους του Γεωργίου Ράλλη και του Απόστολου Κακλαμάνη που ρυθμίζουν έως σήμερα την εποπτεία του κράτους επί των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.  Αντιστρατεύεται και υπονομεύει ευθέως τη ρύθμιση του άρθρου 16 παρ. 8 του Συντάγματος, που επιβάλλει στο κράτος με ειδικό νόμο να ρυθμίζει την υπηρεσιακή κατάσταση του διδακτικού προσωπικού τους.  Κατά την πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι διατάξεις αυτές δεν προορίζονται να εξυπηρετήσουν τα συντεχνιακά συμφέροντα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Αντιθέτως, «αποσκοπούν στην εξυπηρέτηση του συμφέροντος της εκπαίδευσης για το λόγο ότι εξασφαλίζουν στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς λειτουργούς σταθερές, κατά το δυνατόν, συνθήκες εργασίας, ώστε να μπορούν απερίσπαστοι να εκτελούν τα καθήκοντά τους για την αποτελεσματικότερη εκπλήρωση του σκοπού της παιδείας, ο οποίος έχει αναχθεί σε συνταγματικό σκοπό δημοσίου συμφέροντος.» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Κατρούγκαλος.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι η νομοθετική πρόταση επιχειρεί να προκαταλάβει την κρίση του ανώτατου διοικητικού δικαστηρίου «δεδομένου ότι εκκρεμεί ενώπιόν του αίτηση ακύρωσης της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών κατά εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας που για πρώτη φορά προσπάθησε, λάθρα, το καλοκαίρι να καταργήσει τους νόμους. Πρόκειται, συνεπώς, για διπλό θεσμικό ατόπημα: η αντισυνταγματικότητα της διάταξης συνοδεύεται από χλευασμό στη δικαιοσύνη, ενώπιον της οποίας εκκρεμοδικεί η υπόθεση».
Ο γνωστός συνταγματολόγος επισημαίνει στη δήλωσή του ότι η κυβέρνηση αναιρεί τους ίδιους τους νόμους που τα κόμματα έχουν ψηφίσει, υποκύπτοντας στα κελεύσματα των σχολαρχών και καταγγέλλει τον αδελφό του πρωθυπουργού, Αλέξανδρο Σαμαρά, ότι διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, ως επικεφαλής του Κολλεγίου Αθηνών, σε αυτή την υπόθεση, τονίζοντας ότι μόνο και μόνο αυτό το γεγονός θα αρκούσε σε οποιαδήποτε άλλη κοινοβουλευτική δημοκρατίας ώστε να υπάρχει αυτοσυγκράτηση της νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης και αναμονή της απόφασης της δικαιοσύνης.
«Η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει την παιδεία όχι ως κοινωνικό, δημόσιο αγαθό αλλά  ως απλό εμπόρευμα. Αναιρεί τους ίδιους τους νόμους που τα ίδια τα κόμματα που την αποτελούν είχαν ψηφίσει, υποκύπτοντας στα κελεύσματα των πλέον αντιδραστικών κύκλων των σχολαρχών, μεταξύ των οποίων πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζει ο αδελφός του πρωθυπουργού, ως διευθυντής του Κολλεγίου. Μόνο και μόνο το γεγονός αυτό θα αρκούσε σε οποιαδήποτε άλλη κοινοβουλευτική δημοκρατία ώστε να υπάρχει αυτοσυγκράτηση της νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης και αναμονή της απόφασης της δικαιοσύνης. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει, βεβαίως, στο σύστημα διαπλοκής των συμφερόντων που εκπροσωπεί ο μνημονιακός παλαιοκομματισμός», αναφέρει χαρακτηριστικά.