Χωρίς δράση λίγα μπορούν να γίνουν. Το διάβασμα και η μελέτη μπορεί να δώσει κυρίως γνώση. Πρέπει να δραστηριοποιηθείς για να μεταφράσεις τη γνώση σε αποτελέσματα και κατανόηση. Ένα γραμμάριο πράξης αξίζει περισσότερο από τόνους διδασκαλίας Μαχάτμα Γκάντι (1869-1948 , Ινδός ηγέτης)

Οι πιλότοι της AirAsia απενεργoποίησαν το σύστημα προστασίας πτήσης


Οι πιλότοι της AirAsia απενεργoποίησαν το σύστημα προστασίας πτήσης



Οι πιλότοι της πτήσης της AirAsia στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν την έκτακτη κατάσταση αποσυνέδεσαν ένα σημαντικό ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πτήσης, αναφέρει σήμερα η Guardian.
Και οι 162 επιβαίνοντες ...






της πτήσης 8501, η οποία συνετρίβη στις 28 Δεκεμβρίου, σκοτώθηκαν. Το αεροπλάνο κατέπεσε ενώ κατευθυνόταν από την Σουραμπάγια της Ινδονησίας στη Σιγκαπούρη εν μέσω κακοκαιρίας.
Χθες Πέμπτη, ινδονήσιοι εμπειρογνώμονες ανακοίνωσαν ότι ο λιγότερο έμπειρος συγκυβερνήτης, ο γάλλος Ρεμί Εμμανουέλ Πλεσέλ, κυβερνούσε το αεροπλάνο όταν σήμανε η προειδοποίηση ότι ξαφνικά σταμάτησε να λειτουργεί ο κινητήρας του, ενώ ο πιλότος τον επόπτευε κι είχε την ευθύνη της επικοινωνίας με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Το Airbus A320-200 πήρε ύψος πολύ ξαφνικά για να αποφύγει την κακοκαιρία που επικρατούσε στην περιοχή με αποτέλεσμα να υποστεί απώλεια στήριξης και να ξεκινήσει την πτώση του.
Το ρεπορτάζ του Bloomberg, το οποίο επικαλείται δύο ανώνυμες πηγές που γνωρίζουν τα της έρευνας, αναφέρει ότι οι πιλότοι είχαν απενεργοποιήσει ένα σύστημα προστασίας της πτήσης αφού επιχείρησαν να αντιμετωπίσουν μία σειρά από προειδοποιητικά σήματα που είχε εκπέμψει.
Τα ηλεκτρονικά συστήματα που λειτουργούν ως εφεδρικά το ένα στο άλλο ελέγχουν το πηδάλιο του αεροσκάφους αποτρέποντας τις απότομες στροφές του και την πτήση με πολύ χαμηλή ταχύτητα. Αν απενεργοποιηθεί ή εμφανιστεί κάποια βλάβη, σταματάει η λειτουργία τους.
Ωστόσο, δεν είναι σαφές γιατί το πλήρωμα τα απενεργοποίησε και γιατί το αεροσκάφος πήρε απότομο ύψος καθώς οι πιλότοι θα έπρεπε παρ΄όλα αυτά να μπορούν να πετάξουν το αεροσκάφος χειροκίνητα.
Οι εμπειρογνώμονες δεν σχολίασαν δημοσίως αν το σύστημα αυτό είχε απενεργοποιηθεί κατά την χθεσινή ενημέρωση των δημοσιογράφων. Αρκέστηκαν να πουν ότι η τελική τους έκθεση θα είναι έτοιμη το νωρίτερο σε έξι με επτά μήνες.
Τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους που έχουν βρεθεί αποκαλύπτουν ότι πετούσε σταθερά στα 32.000 πόδια όταν πήρε απότομα αριστερή στροφή και το πλήρωμα επικοινώνησε με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ζητώντας άδεια να ανέβει στα 38.000 πόδια.
Οι ελεγκτές στην Τζακάρτα τούς είπαν να περιμένουν. Η εφημερίδα Wall Street Journal έγραψε ότι σύμφωνα με ανώνυμες πηγές, το πηδάλιο χειριζόταν ο συγκυβερνήτης όταν πήρε απότομα ύψος.
Από την άλλη το Ρόιτερς μετέδωσε ότι οι αρχές εκτιμούν ότι ο 53χρονος κυβερνήτης Ιριγιάντο, ένας βετεράνος της Πολεμικής Αεροπορίας της Ινδονησίας με περίπου 20.000 ώρες πτήσεις στο ενεργητικό του, είχε πάρει τον έλεγχο του αεροσκάφους από τον λιγότερο έμπειρο συγκυβερνήτη όταν ξεκίνησε την απότομη άνοδό του.









 http://www.4news.gr/%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CE%B9%CE%BB%CF%8C%CF%84%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CF%82-airasia-%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3o%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B1%CE%BD-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%8D%CF%83/