Χωρίς δράση λίγα μπορούν να γίνουν. Το διάβασμα και η μελέτη μπορεί να δώσει κυρίως γνώση. Πρέπει να δραστηριοποιηθείς για να μεταφράσεις τη γνώση σε αποτελέσματα και κατανόηση. Ένα γραμμάριο πράξης αξίζει περισσότερο από τόνους διδασκαλίας Μαχάτμα Γκάντι (1869-1948 , Ινδός ηγέτης)

«ΧΕΡΙ-ΧΕΡΙ» ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ ΚΑΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ «ΞΕΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ» ΤΑ ΘΑΛΑΣΣΟΔΑΝΕΙΑ!


«Χέρι-χέρι» τραπεζίτες και εφοπλιστές «ξεφορτώνονται» τα θαλασσοδάνεια!


Με τρόπους που θα ζήλευε ακόμα και η ιταλική μαφία, τραπεζίτες και εφοπλιστές βρήκαν τρόπο να ξεφορτωθούν και να κουρέψουν τα επισφαλή ναυτιλιακά δάνεια. Σε αποκλειστικό ρεπορτάζ του Reuters περιγράφεται ακριβώς ο «χειρουργικός» τρόπος με τον οποίο οι ελληνικές τράπεζες...




 επιχειρούν να ξεφορτωθούν τα «θαλασσοδάνεια» που οι ίδιες έδωσαν σε Έλληνες εφοπλιστές και τα οποία υπολογίζονται σε 10 δισεκατομμύρια δολάρια
Τώρα το Reuters έρχεται να επιβεβαιώσει πλήρως όλα τα αποκαλυπτικά ρεπορτάζ του Newsbomb, αφού περιγράφει όλες αυτές τις υπόγειες συναλλαγές μεταξύ των ισχυρών λόμπι που ρυθμίζουν εν κρυπτώ τα δικά τους προβλήματα ρευστότητας, αλλά αρνούνται να δουν με κοινωνική ευαισθησία τα χρέη και τις οφειλές των μισθωτών και των μεροκαματιάρηδων τους οποίους κυνηγούν μέχρις εσχάτων.
Εν μέσω χρηματοδοτικού κενού, η κυβέρνηση αναζητεί εναγωνίως ζεστό χρήμα για τα κρατικά ταμεία και είναι απορίας άξιον για πιο λόγο δεν βάζει το δάκτυλο επί τον τύπο των ήλων. Άραγε τι άλλο πρέπει να γίνει;
Πόσα ακόμα δημοσιεύματα πρέπει να γραφτούν για να πάρει γενναίες αποφάσεις το υπουργείο Οικονομικών και ο Αλέξης Τσίπρας;
Δεν το χωράει ανθρώπινος νους ότι οι ίδιοι κλάδοι της οικονομίας που επι σειρά ετών «τακτοποιούσαν» εν κρυπτώ και παραβύστω τις υποθέσεις τους χωρίς να πληρώνουν δεκάρα τσακιστή, θα συνεχίσουν να το κάνουν και με κυβέρνηση της αριστεράς!!!
reuters 1
Ας δούμε όμως τον τρόπο με τον οποίο ετοιμάζονται να κινηθούν τραπεζίτες και εφοπλιστές την ώρα που ο τόπος βουλιάζει και για πιο λόγο προβαίνουν σε αυτές τις ενέργειες.
Ο λόγος για τον οποίο προχωρούν σε αυτά τα θολά deals οι έλληνες τραπεζίτες με τους εφοπλιστές είναι απλός: οι τράπεζες διώχνουν από πάνω τους τα τοξικά δάνεια και οι εφοπλιστές κουρεύουν τα χρέη τους, και όλα αυτά την ώρα που οι τράπεζες αρνούνται να κάνουν το ίδιο για τους απλούς πολίτες, τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους που έχουν πάρει μικρά δάνεια για να χτίσουν ένα σπίτι.
Όπως σχολιάζει το πρακτορείο, η Ελλάδα εξασφάλισε την παράταση της διάσωσης από τους εταίρους της ευρωζώνης, ωστόσο ο κίνδυνος για έξοδο από το ευρώ παραμένει, με το ρίσκο φυγής καταθέσεων από τις ελληνικές τράπεζες να αυξάνεται.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, πρόκειται για αρκετά χαρτοφυλάκια τα οποία βρίσκονται προς πώληση, μεταξύ των οποίων και ναυτιλιακά δάνεια.
«Είναι απόλυτα κατανοητή αυτή η κίνηση, καθώς οι ελληνικές τράπεζες αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας και παράλληλα δεν έχουν τις κατάλληλες εισπρακτικές δομές», όπως τονίζει τραπεζική πηγή στο πρακτορείο.
Τα δάνεια αυτά αποτελούν ευκαιρία για τα distressed funds.
Το αποκλειστικό ρεπορτάζ του πρακτορείου Reuters αναφέρει πως οι ελληνικές τράπεζες στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν ρευστό που αυτή τη στιγμή τους λείπει σκέφτονται να πουλήσουν χαρτοφυλάκια ναυτιλιακών δανείων σε hedge funds ή απευθείας στους πλοιοκτήτες.
Το Reuters επικαλείται πηγές από τον τραπεζικό τομέα, αλλά και από εκείνον της ναυτιλίας σύμφωνα με τις οποίες υπάρχει σκέψη στις μεγάλες ελληνικές τράπεζες να ξεφορτωθούν μέρος των χαρτοφυλακίων ναυτιλιακών δανείων, ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων, σε μια προσπάθεια να ενισχύσουν τα κεφάλαιά τους.
Όπως αναφέρει το άρθρο: «Η Αθήνα εξασφάλισε παράταση του προγράμματος, αλλά ο κίνδυνος να ακυρωθεί και η χώρα να εξωθηθεί εκτός ευρώ είναι υπαρκτός, αυξάνοντας το ρίσκο μεγάλων εκροών καταθέσεων για τις τράπεζες, επιπλέον των ήδη υφιστάμενων υψηλών εκροών».
Η τραπεζική πηγή, από τη μεριά της, σημειώνει: «Υπάρχουν διάφορα χαρτοφυλάκια που αγοράζονται στην παρούσα φάση. Κάποια από αυτά αφορούν σε ναυτιλιακά δάνεια. Έχει νόημα για τις ελληνικές τράπεζες που αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας, να μεταφέρουν τα δάνεια σε τρίτα μέρη, καθώς δεν έχουν εγκατεστημένες δομές για συλλογή κόκκινων δανείων».
Ο τραπεζίτης αλλά και μια ναυτιλιακή πηγή του πρακτορείου αναφέρουν ότι τέτοια δάνεια είναι ελκυστικά για εταιρίες private equity που «σκουπίζουν» πιεσμένα στοιχεία ενεργητικού στη ναυτιλία.
«Εάν μπορούν να βρουν αγοραστές, σίγουρα ένας τρόπος να αντλήσουν ρευστότητα είναι μέσω distressed deals. Εάν η αποτίμηση είναι αρκετά ελκυστική, οι εταιρείες private equity και τα hedge funds θα σπεύσουν».
Το πρακτορείο επικαλείται και μια δεύτερη πηγή που τονίζει ότι οι τράπεζες προσεγγίζουν άμεσα και τους πλοιοκτήτες, δίνοντας προσφορές να τους πουλήσουν εξυπηρετούμενα δάνεια με έκπτωση.
«Ακόμη και σε ένα μικρό discount, αυτό θα βοηθήσει τις τράπεζες να ενισχύσουν τα κεφάλαιά τους και να αγοράσουν ''ανάσες''. Επίσης, είναι ένας καλός τρόπος να μειώσουν τα δάνεια στα βιβλία τους. Για τους πλοιοκτήτες που έχουν ρευστό, είναι μια καλή επιλογή», σημείωσε ο τραπεζίτης.
Οι Τράπεζα Πειραιώς, Eurobank, Εθνική Τράπεζα και Alpha Bank εκτιμάται ότι έχουν ναυτιλιακά δάνεια τουλάχιστον 10 δισ. ευρώ.
Η Eurobank δεν σχολίασε το δημοσίευμα. Στέλεχος της Τράπεζας Πειραιώς ανέφερε ότι θα εξέταζαν την πώληση δανείων εάν τους προσέγγιζαν ενδιαφερόμενοι, προσθέτοντας ότι τίποτα δεν εξετάζεται άμεσα.
Στέλεχος της Εθνικής Τράπεζας είπε ότι «δεν υπάρχει τέτοια απόφαση» για τη ναυτιλία.
Διαβάστε εδώ ολόκληρο το ρεπορτάζ του Reuters 
EXCLUSIVE-Greek banks mull cutting shipping portfolios to raise capital - sources
BY JONATHAN SAUL AND SOPHIE SASSARD
LONDON Thu Feb 26, 2015 8:30am EST
Feb 26 (Reuters) - Greece's leading banks are considering offloading part of their portfolios of shipping debt worth billions of dollars in a bid to shore up their capital, according to banking and ship financing sources.
Greece has secured an extension to its bailout from its European partners, but the danger of it unravelling and of Greece being pushed out of the euro zone still exists, raising the risk that Greek banks could face large deposit losses in the future to add to those they have already had.
"There are several portfolios being shopped around at the moment, including shipping loans," one banking source said. "It makes sense for the Greek banks which face a huge liquidity problem to transfer these assets to third parties because they do not have the structures in place to collect bad debt."
The banker and a ship-finance source said such debt could be attractive for private equity players who have been scooping up distressed assets in shipping due to the sector downturn.
"If they can find buyers, certainly one way to raise cash is through distressed deals. If the pricing is attractive enough, this would be private equity and hedge fund territory," the ship finance source said.
A separate ship-finance source said Greek banks were also approaching ship owners directly and offering to sell their performing loans back to them at a discount.
"Even at a slight discount, this will help bolster underlying capital and buy some breathing space for the banks. It's also a good way of getting loans off their books. For ship owners who have cash, it would be a good option too," the source said.
Bank of Piraeus, Eurobank and their rivals National Bank of Greece and Alpha Bank are estimated to have shipping portfolios of at least $10 billion in total, ship industry sources said.
An Alpha official told Reuters the bank was "not considering selling shipping loans".
Eurobank declined to comment. An executive at Piraeus Bank said they could look into selling some loans if approached by interested buyers, adding that nothing was imminent.
An official with National Bank of Greece, whose chief executive and chairman are expected to step down, said there was "no such decision" on shipping.
(Additional reporting by George Georgiopolous and Lefteris Papadimas in Athens Editing by Jeremy Gaunt)










http://www.newsbomb.gr/ellada/apokalypseis/story/561313/xeri-xeri-trapezites-kai-efoplistes-xefortonontai-ta-thalassodaneia