Χωρίς δράση λίγα μπορούν να γίνουν. Το διάβασμα και η μελέτη μπορεί να δώσει κυρίως γνώση. Πρέπει να δραστηριοποιηθείς για να μεταφράσεις τη γνώση σε αποτελέσματα και κατανόηση. Ένα γραμμάριο πράξης αξίζει περισσότερο από τόνους διδασκαλίας Μαχάτμα Γκάντι (1869-1948 , Ινδός ηγέτης)

Μάθημα Θρησκευτικών: Αρχιεπισκοπικές υπερβάσεις και υπουργικά πισωγυρίσματα

ÅÍÁÑÎÇ Ó×ÏËÉÊÇÓ ×ÑÏÍÉÁÓ - ÁÃÉÁÓÌÏÓ ÓÅ ÃÕÌÍÁÓÉÏ
(ÌÏÔÉÏÍÔÅÁÌ/ÖÁÍÇ ÔÑÕØÁÍÇ)
της ΒΑΝΑΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Από που αντλεί το δικαίωμα ο Aρχιεπίσκοπος να ξιφουλκεί και μάλιστα με ιδιαιτέρως απαξιωτικές αναφορές σε βάρος της αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας; Δεν πέρασαν λίγες ώρες από την δημόσια τοποθέτηση της κ. Σίας Αναγνωστοπούλου να αλλάξει η διαδικασία (ομολογιακού χαρακτήρα) για την απαλλαγή των μαθητών από το μάθημα των θρησκευτικών και οι δηλώσεις της προκάλεσαν την «ιερά» μήνιν.
Το φοβερό ατόπημα ήταν ότι τόλμησε να προαναγγείλει την αυτονόητη κατάργηση της ρύθμισης που θέτει ως προυπόθεση για την απαλλαγή ενός μαθητή από το μάθημα των θρησκευτικών τη δήλωση των γονιών του ότι δεν είναι χριστιανός ορθόδοξος και επομένως επικαλείται λόγους θρησκευτικής συνείδησης

« Πρέπει οι  Έλληνες επιτέλους να σοβαρευτούμε και να μην ακούμε τις ανοησίες του ενός και του άλλου». «Δεν μπορεί ο καθένας να λέει ό,τι θέλει».  «Δεν είναι του υπουργείου , κάποια κυρία η οποία έχει κάποιες ιδέες, της ήρθε στο μυαλό της, να παίρνει αρμοδιότητες» ήταν η οργισμένη αντίδραση του Aρχιεπισκόπου Ιερώνυμου.
«Ο ένας και ο άλλος»  και «ο καθένας» και η «κάποια κυρία» είναι η αρμόδια υπουργός. Ας το αντιπαρέλθουμε. Όπως και τις ανοησίες.
Βεβαίως και πρέπει να σοβαρευτούμε οι Ελληνες. Και να μην επικαλούμεθα το Σύνταγμα κατά πως μας βολεύει.
Το άρθρο 13 του Συντάγματος κατοχυρώνει την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης και την θρησκευτική ελευθερία ως συνταγματική αρχή και ως ατομικό δικαίωμα. Ποια λοιπόν συνταγματική διάταξη υπαγορεύει στους γονείς να δηλώνουν σε δημόσιο έγγραφο, τι πιστεύουν και τι δεν πιστεύουν προκειμένου να πάρει το παιδί τους την απαλλαγή;
Εδώ και έξι χρόνια το Ευρωπαικό Δικαστήριο με αφορμή την αποκαθήλωση των θρησκευτικών συμβόλων από τα σχολεία έχει αποφανθεί ότι «το κράτος είναι δεσμευμένο στη θρησκευτική ουδετερότητα μέσα στο πλαίσιο της υποχρεωτικής δημόσιας παιδείας»,  ότι  «η παρουσία στα μαθήματα δεν προϋποθέτει τη θρησκευτική πίστη» και ότι «η δημόσια παιδεία πρέπει να καλλιεργεί στους μαθητές την κριτική σκέψη».
Η εξαγγελία της υπουργού είναι ένα βήμα προόδου για τον καθορισμό διακριτών ρόλων μεταξύ εκκλησίας και πολιτείας. Εκτός αν και αυτή η καθυστερημένη αλλά αυτονόητη κίνηση, παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες. Εκεί όπου παραπέμφθηκε από την σημερινή κυβέρνηση και ο πλήρης και ουσιαστικός διαχωρισμός εκκλησίας –κράτους.
Οι φόβοι δεν είναι στον αέρα. Ενισχύονται και από την σημερινή τηλεοπτική της εμφάνιση στον σταθμό του Μega, όπου η κ .Αναγνωστοπούλου μίλησε για παραποίηση των δηλώσεων της , χωρίς ωστόσο να εξηγήσει ποια παραποίηση έγινε. «Δεν μπορεί να μιλήσει κανένας σε αυτή τη χώρα, να πει μια κουβέντα, παραποιείται εντελώς» είπε επί λέξει.
Και στη συνέχεια, πιεζόμενη από τις ερωτήσεις των δημοσιογράφων ανέφερε: «Ο,τι είναι να κάνουμε, θα το κάνουμε. Αυτή τη στιγμή το υπουργείο έχει προβλήματα, για τα οποία ο υπουργός τρέχει και δεν φτάνει, όπως είναι τα κενά, και αυτό ήταν όλη μας η προσπάθεια και η αγωνία».
Ακολούθησε η ανακοίνωση της συνάντησης που θα έχουν αύριο Τρίτη στην Αρχιεπισκοπή ο υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης και ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος.
Διακρίνετε πισωγύρισμα;