Χωρίς δράση λίγα μπορούν να γίνουν. Το διάβασμα και η μελέτη μπορεί να δώσει κυρίως γνώση. Πρέπει να δραστηριοποιηθείς για να μεταφράσεις τη γνώση σε αποτελέσματα και κατανόηση. Ένα γραμμάριο πράξης αξίζει περισσότερο από τόνους διδασκαλίας Μαχάτμα Γκάντι (1869-1948 , Ινδός ηγέτης)

ΣΑΛΟΣ ΣΤΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΟΥΛΑ-ΕΡΓΑΤΕΣ ΤΩΝ H&M ΚΑΙ NEXT

H&M και NEXT. Αυτοί είναι οι δύο παγκόσμιοι κολοσσοί κατασκευής και εμπορίας ρουχισμού που πιάστηκαν να απασχολούν ανήλικους πρόσφυγες στα εργοστάσια που διατηρούν στην Τουρκία.

Ωστόσο εκφράζοντια φόβοι ότι η αποκάλυψη αυτή ενέχει και μία άλλη παράμετρο. Τη συστηματική εκμετάλλευση της παιδικής εργασίας όχι μόνο από τις δύο αυτές πολυεθνικές εταιρείες και όχι μόνο στην Τουρκία. Σύμφωνα με τον...


 Independent, οι δύο εταιρείες απέτυχαν να δώσουν πειστικές απαντήσεις για τους εργαζόμενους στα εργοστάσιά τους.  
Η Τουρκία, μαζί με τις Κίνα, Καμπότζη και Μπαγκλαντές αποτελούν όχι μόνο τις μεγαλύτερες παραγωγούς χώρες ρουχισμού παγκοσμίως, αλλά και έναν "παράδεισο" για την παιδική εκμετάλλευση και εργασία.

Η Τουρκία αποτελεί μία από τις μεγαλύτρες χώρες υποδοχής προσφύγων από τις εμπόλεμες ζώνες της Μέσης Ανατολής και της υπόλοιπης Ασίας. Αποτελεί ακόμη ένα πέρασμα των ξεριζωμένων για τις χώρες της Ευρώπης. 

Πολλοί είναι οι πρόσφυγες που δουλεύουν στη γειτονική χώρα, ενήλικοι και ανήλικοι, για εξευτελιστικούς μισθούς. Αν και υπάρχει σχετική νομοθεσία για την απαγόρευση της εργασίας παιδιών κάτω των 12 ετών, όπως αποδεικνύεται, αυτή παραβιάζεται μάλλον συστηματικά.

Πάντως, οι H&M και NEXT δεν αποτελούν τις μόνες εταιρείες ένδυσης που πιάνονται στα πράσα ή παραδέχονται ότι χρησιμοποιούν παιδιά στην γραμμή παραγωγής και διάθεσης των προϊόντων τους. Ο Independent παραθέτει αρκετά ακόμη ονόματα εταιρειών που "βρήκαν μη καταγεγραμμένους Σύρους πρόσφυγες στις γραμμές προμηθειάς τους". Arcadia Group (Topshop, Dorothy Perkins, Burton Menswear), GAP, New Look, River Island, Adidas, Burberry, Nike, Puma. Και ο κατάλογος μάλλον αυξάνεται ραγδαία.

Ο διευθυντής του Business and Human Rights Resource Centre, Phil Bloomer, αναφέρει ότι αν και καμία φίρμα δεν θέλει να τσαλακώσει το όνομά της με το να χρησιμοποιήσει παιδιά-πρόσφυγες στην παραγωγή της, η πραγματικότητα μάλλον απέχει κατά πολύ από τη θεωρία.

Ο ίδιος, παράλληλα, τονίζει ότι στην Τουρκία η προσφυγική παιδική εργασία είναι ένα συχνό φαινόμενο και ότι η παραδοχή των δύο εταιρειών για το φαινόμενο αποτελεί ένα θετικό βήμα προς την επίλυσή του.






 http://prezatv.blogspot.gr/2016/02/h-next.html