Χωρίς δράση λίγα μπορούν να γίνουν. Το διάβασμα και η μελέτη μπορεί να δώσει κυρίως γνώση. Πρέπει να δραστηριοποιηθείς για να μεταφράσεις τη γνώση σε αποτελέσματα και κατανόηση. Ένα γραμμάριο πράξης αξίζει περισσότερο από τόνους διδασκαλίας Μαχάτμα Γκάντι (1869-1948 , Ινδός ηγέτης)

ΡΑΕ: ΜΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΧΥΡΩΝΕΙ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ

Το απίστευτο και όμως πέρα για πέρα… ελληνικό περιστατικό αφορά τις θέσεις του προέδρου και του α΄ αντιπροέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), οι οποίες καλύφθηκαν τον Ιούνιο του 2015 από τους Νίκο Μπουλαξή και Σωτήρη Μανωλκίδη αντίστοιχα, χωρίς ωστόσο να έχουν λάβει την πλειοψηφική έγκριση της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής, όπως ρητά ορίζει ο νόμος 4001/2011. Το θέμα είχε....


 αποκαλύψει το UNFOLLOW στο τεύχος Ιανουαρίου, στο ρεπορτάζ με τίτλο «Μαθητευόμενοι Μάγοι».
Σχεδόν οκτώ μήνες μετά και συγκεκριμένα στις 25 Φεβρουαρίου, η ΡΑΕ αποφάσισε (υπ’ αριθμ. 1/2016 απόφαση) μετά από συνεδρίασή της να εξετάσει (!) τη συγκεκριμένη διαδικασία, προσλαμβάνοντας αντί 4.000 ευρώ τη δικηγορική εταιρεία με την επωνυμία «ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», στην οποία και ανέθεσε το έργο «Σύνταξη γνωμοδότησης σχετικά με την εφαρμογή του πέμπτου και έκτου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του Νόμου 4001/2011 αναφορικά με τη διατύπωση γνώμης της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής».


Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής των Θεσμών στις 5 Ιουνίου 2015, στη διάρκεια της οποίας πραγματοποιήθηκε η ψηφοφορία για την έγκριση των θέσεων των κυρίων Μπουλαξή και Μανωλκίδη, η απαιτούμενη από το νόμο απόλυτη πλειοψηφία δεν κατέστη δυνατόν να επιτευχθεί.

Τέσσερις μέρες μετά τη συνεδρίαση της Επιτροπής (στις 9 Ιουνίου), η τότε πρόεδρος της Βουλής Ζωή Κωνσταντοπούλου σε έκθεση που είχε στείλει προς τον τότε υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Παναγιώτη Λαφαζάνη, ο οποίος είχε προτείνει τα συγκεκριμένα πρόσωπα για τις θέσεις της ΡΑΕ, τον ενημέρωνε για το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας της αρμόδιας επιτροπής σημειώνοντας: «Δεν διαμορφώθηκε γνώμη της απόλυτης πλειοψηφίας των παρόντων (8 θετικές, 7 αρνητικές, 2 παρών)».

Σύμφωνα με το νόμο 4001/2011 και ειδικά με την παράγραφο 2 του άρθρου 7, τα «μέλη της ΡΑΕ επιλέγονται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής […] και προτείνονται στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής των Ελλήνων για διορισμό. […] Η Επιτροπή γνωμοδοτεί επί της πρότασης εντός τριάντα (30) ημερών και η γνωμοδότηση αυτή αναρτάται στην επίσημη ιστοσελίδα της ΡΑΕ. Σε περίπτωση θετικής γνωμοδότησης της Επιτροπής, τα συγκεκριμένα τρία (3) μέλη που έχουν προταθεί από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής για τις θέσεις του Προέδρου, του Α΄ Αντιπροέδρου και του Β΄ Αντιπροέδρου διορίζονται στην αντίστοιχη θέση με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου».

Όμως, στην περίπτωση τον κυρίων Μπουλαξή και Μανωλκίδη δεν υπήρξε «θετική γνωμοδότηση» της Επιτροπής. Στο σχετικό ρεπορτάζ του UNFOLLOW τον Ιανουάριο σημειώναμε ότι το αποτέλεσμα στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής των Θεσμών επί των παρόντων βουλευτών «ήταν αναλογικά μικρότερο του 50%+1 που απαιτείται από τον κανονισμό της Βουλής» για να εγκριθούν οι υποψήφιοι για τη ΡΑΕ.

Ωστόσο, ο διορισμός τους, παρότι δεν είχε τη σύμφωνη γνώμη της Βουλής, όπως ρητά ορίζει ο νόμος 4001/2011, προχώρησε κανονικά με πράξη υπουργικού συμβουλίου, που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ ΥΟΔΔ, 447/23.06.2015), και οι Μπουλαξής και Μανωλκίδης ανέλαβαν τις θέσεις τους χωρίς να έχουν την νομότυπη έγκριση της Βουλής. Βρίσκονται στις θέσεις τους, δηλαδή, παράνομα χωρίς την έγκριση του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Μάλιστα ο διορισμός του κινδυνεύει να κριθεί παράνομος από τις δικαστικές αρχές, με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα η ΡΑΕ να μην μπορεί να λάβει καμιά τελική απόφαση.

Βέβαια, η κυβέρνηση, με ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στις 07/03/2015, έσπευσε να δηλώσει ότι η απόφαση είναι αμετάκλητα νόμιμη και απρόσβλητη καθώς τα «παρών» δεν μπορούν να προσμετρηθούν με βάση τον Κανονισμό της Βουλής και άρα υπάρχει πλειοψηφία 8-7, παραβλέποντας ότι μιλάμε για 8 στους 17 άρα λιγότερους των 15. Ενδιαφέρον έχει, πάντως ότι μια τόσο απόλυτη νομική απόφανση περί του αμετάκλητα και απρόσβλητα νόμιμου χαρακτήρα της γνωμοδότησης υπογράφεται απλώς από το γραφείο Τύπου του υπουργείου.

Πάντως, η συμπεριφορά των ίδιων των μελών της διοίκησης της ΡΑΕ δείχνει ακριβώς ότι γνωρίζουν πως είναι υπό αμφισβήτηση η παραμονή τους στη θέση αυτή. Αν πίστευαν ότι βρίσκονται εκεί νόμιμα, γιατί τώρα ζητούν από μια ιδιωτική εταιρεία να γνωμοδοτήσει για τη γνώμη της Επιτροπής της Βουλής;  Γιατί πληρώνουν ένα νομικό γραφείο για να τους συντάξει γνωμοδότηση; Μήπως πολύ απλά γνωρίζουν και παραγνωρίζουν ότι βρίσκονται εκεί παράνομα και ότι το γεγονός ότι δεν έχουν την έγκριση της Βουλής καθιστά έωλες τις αποφάσεις τους και έκθετες σε νομική αμφισβήτηση και γι’ αυτό το λόγο σπεύδουν τώρα να «οχυρώσουν» νομικά τη θέση τους προσλαμβάνοντας μια ιδιωτική νομική εταιρεία να τους προσφέρει τα αναγκαία νομικά επιχειρήματα για να προσπεράσουν το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας στη Βουλή που ρητά δεν γνωμοδότησε θετικά υπέρ τους;

Έχει, επίσης ενδιαφέρον, ποιο δικηγορικό γραφείο διάλεξαν: Ο κ. Φίλιππος Κ. Σπυρόπουλος, καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, είναι ένας γνωστός δικηγόρος, που έχει κατά καιρούς αναλάβει διάφορα δημόσια αξιώματα, όπως μέλος της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων επί κυβερνήσεως Σημίτη και μέλος του ΔΣ του ΟΣΕ κατά την περίοδο 2004-2005. Διετέλεσε δε και μέλος νομοπαρασκευαστικών επιτροπών. Σημειώνουμε επίσης ότι τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας, όταν συμμετείχε σε μία από τις περίφημες εκδρομές του φυγόδικου Μ. Χριστοφοράκου για παρακολούθηση αγώνα Φόρμουλα 1 στην πίστα του Χόκενχαϊμ στη Γερμανία, ενώ κατέθεσε και υπέρ του κατηγορούμενου για την υπόθεση Siemens Δ. Δενδρινού.
Λευτέρης Χαραλαμπόπουλος








 http://prezatv.blogspot.gr/2016/03/blog-post_198.html